Direktlänk till inlägg 30 december 2014

Hästköpar tider

Av Jeanette - 30 december 2014 02:49

  Tiden kom till mig då jag såg det var möjligt att skaffa mig en häst igen.

Ett intresse som funnits sedan barnsben,fast då som en naturlig del i mitt liv som bara var.

Efter avbrott så var saknaden stor efter hästens närvaro och allt som hörde till.

Hästar är också förutom mycket ansvar som tid också en hel del pengar varje månad.

Eftersom jag kommit nu upp i åldern så blev steget väldigt klokt att välja en islandshäst då den skulle passa mig väl

då jag tänkt mig att rida på lätt nivå - som vardagsridning

Och tålig och lugn.

Jag åkte och skulle provrida några islandshästar hos en och samma uppfödare.

Jag hade varit och provat ett flertal hästar innan men inga islandshästar,jag hade nästintill gett upp letandet så åkte hit

utan några som helst förväntningar på att hitta hästen jag sökte.

Det var två nyinridna islandshästar som jag visades först,men kände ganska direkt att det var en mer utbildad häst jag önskade,även om det var helt ljuvliga varelser med de mest underbaraste lynne som jag såg.

Den sista som klev in i paddocken var en vitt sto på 16 år som var väl utbildad som elegant reds fram av säljaren,och det var ingen tvekan utan att det bara sjöng inom mig.

Priset var dock mycket högre än jag tänkt mig,men med en snäll sambo vid min sida som skrek att där har du henne,så hjälpte han mig med resten .



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jeanette - 30 december 2014 04:18


Det var april 2014 och jag hade provridit soley några gånger. Dagen kom då jag skulle få ta med mig henne hem. Tyvärr har jag ingen egen gård utan fick hyra in mig i ett litet stall fast väldigt nära där jag bor. En tid där vi fick lära känna v...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
December 2014
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards